Pages

Thursday, September 20, 2012

Aku menunggumu Cinta

Bismillahirrohmanirrohiim..


Aku menunggumu cinta.
Untuk menjelma dalam paras manusia.
Yang boleh kutatap renung.
Yang boleh kusentuh mesra.

Sebagai manusia.
Aku tidak selalunya kuat.
Kadang, angin rindu menyapa.
Kadang, angin syahdu menerpa.
Tiba-tiba.

Sedang gerangan dirimu.
Belum kutahu siapa.
Belum bertemu sua. 

Sedang perihal dirimu,
Masih dalam pegangan rahsiaNya.

Untuk yang bernama cinta.
Tiadalah aku menanti kosong.
Melainkan dengan doa seiring usaha.

Bukanlah aku melangkau batas larangan.
Melainkan bergerak untuk menghampiriNya.


Untukmu wahai cinta.
Sungguh penuh bertanda tanya.
Apakah kau wujud di dunia.
Atau damai menanti dalam jannahNya.

Namun, kuyakin & pasti dengan janji.
Daripada Pencipta segala cinta.


Walaupun begitu.
Penantian ini terasa indah.
Kerana kupaksikan kerana Allah.

Dalam bertatih mempersiapkan diri.
Menyemai iman di dalam taman hati.
Agar mewangi akhlak & agama yang memagari diri.

Oleh itu, tidak akan sesekali ku mungkiri.
Tercemar sucimu dengan noda berwajah dosa.


Kerana aku sangat cinta.
Buat kubercita-cita sampai ke syurga.
Maka apa-apa yang membawa ke neraka,
Aku akan berusaha untuk menjauhinya.


Aku menunggumu wahai cinta.
Untuk menjelma sebagai manusia.
Dan aku menantimu dengan usaha.
Dalam perjalanan hamba kepadaNya.



Adaptasi daripada Puisi Aku Menunggumu Cinta - Hilal Asyraf [Karya : Sebelum Aku Bernikah; PTS Milennia]

0 comments:

Post a Comment