Pages

Tuesday, September 4, 2012

(¯`•.¸♥ MAMPUKAH AKU ♥¸.•´¯)

(¯`•.¸♥ MAMPUKAH AKU ♥¸.•´¯) بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh... Mampukah aku menjadi seperti Siti Khatijah? Agung cintanya pada Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam Hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah Penawar hati kekasih Allah Subhanahu Wa Ta'ala Susah dan senang rela bersama. Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aishah? Isteri Rasulullah Salallahu Alaihi Wassalam yang bijak Pendorong kesusahan dan penderitaan Tiada sukar untuk dilaksanakan. Mengalir air mataku Melihat pengorbanan puteri solehah Siti Fatimah Akur dalam setiap perintah Taat dengan abuyanya, yang sentiasa berjuang Tiada memiliki harta dunia Layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga. Ketika aku marah Ingin ku intip serpihan sabar Dari catatan hidup Siti Sarah Tabah jiwaku Setabah umi Nabi Ismail Mengendong bayinya yang masih merah Mencari air penghilang dahaga. Diterik padang pasir merah Ditinggalkan suami akur tanpa bantah Pengharapannya hanya pada Allah Subhanahu Wa Ta'ala Itulah wanita Siti Hajar. Mampukah aku menjadi wanita solehah? Mati dalam keunggulan iman Bersinar indah, harum tersebar Bagai wanginya pusara Masyitah.

0 comments:

Post a Comment