Pages

Tuesday, September 4, 2012

*""*Untukmu yang kelak akan bertahta dihatiku *""*

*""*Untukmu yang kelak akan bertahta dihatiku *""* Bismillahirahmanirrohim Wahai bakal imamku tidak kudambakan seorang pendamping yang sempurna cukuplah seorang pendanping yang bisa membingbing dan mendidiku Tidak kudambakan yang kaya raya cukuplah punya tempat berteduh yang sederhana agar boleh kita membina mahligai kasih bersama tidak kudambakan seorang pendamping tang gagah cukuplah yang mempunyai hati yang bersih dan tulus dalam menyayangi dan mengasihiku bagiku...aku hanya mendambakan pendamping yang memahami tuntutan agamanya,kehendak syari'atnya tegas dalam membuat keputusan,lembut dalam mendidik sabar dalam menghadapi fitrahku sebagai wanita Duhai bakal teman dalam hidupku aku bukanlah wanita sempurna seperti siti khodijah maupun siti Aisyah aku wanita biasa yang punya kekurangan dan ketidaksempurnaan Aku tidak mempunyai harta maupun rupa yang kuada adalah agama yg dibekalkan oleh ibu dan ayahandaku hanya itu yg kubawa amanah dari mereka yg selalu kupegang dan kubawa kemanapun aku pergi walaupun aku berpendidikan tinggi namun itu tak bermakna aku sempurna dimata lelaki aku juga perlu didikan dan bingbingan darimu Didiklah diri ini....bingbinglah diri ini...agar menjadi mujahidah islam bingbinglah diri ini agar menjadi penemanmu disyurga kelak bingbinglah diri ini agar menjadi seorang ibu yang mampu melahirkan mujahid dan mujahidah sholeh dan sholeha wahai bakal Abi dari anak-anakku saat ini ku tengah mempersiapkan diri untuk menjadi permaisuri di mahligaimu agarku bisa menggalas amanah dan tanggung jawab yg diberikan padaku Akan k coba yg terbaik menjadi sempurna dimatamu ku sentiasa berdoa agar diri ini menjadi wanita sholeha buatmu menjadi penawar dikala dirimu berduka menjadi penyejuk dikala dirimu keresahan menjadi penenang dikala dirimu gelisah sedaya upaya ku ingin menjadi yg terbaij untukmu agar engkau tidak menyesal memperistriku wahai raja dihatiku ,penyeri hidipku Doaku hanya satu ingin mendapatkan Redha Allah dan Redha orang tua kita Aamiin Allahuma Aamiin

0 comments:

Post a Comment