Pages

Monday, January 31, 2011

Diam

Aku ingin seperti Abu Bakar al-Siddiq
Persahabatan dijalin kerana al-Khaliq
Harta dikorban bukan sedikit
Cintakan kebenaran sanggup menanggung sakit!



Aku ingin setawakal Ibrahim mulia
ketika meninggalkan insan tercinta
di bumi tandus tanpa bicara
meyakini ALLAH sebagai Penjaga



Aku impikan aku menjadi seorang Umar
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
menggerunkan musuh durjana


Ku rindukan senyuman Syed Al Qutb
ketika berhadapan tali maut
akidah mantap tidak terenggut
roh dakwahnya tidak surut


Aku ingin seteguh Ibnu Zubbair
menahan panahan Hajjaj dengan rela
bersama si ibu tua
lantas syahid rohnya ke syurga
Ingin ku semai benih Hasan Al Banna
fikrahnya jernih menggegar dunia
merelakan tubuhnya dimamah peluru
demi menegakkan kalam ALLAH dan Rasul


Aku cintakan pemuda Giffari
menentang kezaliman walaupun diancam
moga kan lahir lagi di abad ini
jiwa jitu pemuda yang tak pernah suram


Aku ingin diriku sepemaaf Yusuf
Tetap mencintai saudaranya
walaupun dihumban ke perigi tua
terpisah dari ayahanda bertahun lamanya


Aku ingin pusaraku harum mewangi
bagai harumnya pusara Masyitah
semerbak kasturi


Aku ingin perjuangan indah ini
Bisa menjadi syafaat
di mahkamah Masyar nanti.....


Ya ALLAH kuatkanlah diri ku menghadapi ujian dunia yang tiada nilaiannya...........

0 comments:

Post a Comment