Pages

Friday, June 1, 2012

9 tahun yang bermakna



Duhai Rabbi, sesungguhnya Engkaulah pemilik hati,
yang menumbuhkan kerinduan dalam diriku
untuk bertemu belahan jiwaku
menciptakan kasih sayang di antara kami,
agar tenteram hidupku dan merasakan  kebahagiaan atas indahnya ciptaanMU

Duhai Rabbi, jika tak pernah cukup amalku membawa ku ke syurga MU,
berikanlah aku seorang imam yang akan mendoakanku menjadi bidadari syurganya
hingga doanya menjadi salah satu alasan bagiMU mengisi salah satu syurga mu dengan aku.

Duhai Rabbi, jika tidak pernah mampu aku memberatkan timbangan amalku dengan ibadahku sendiri,
berikanlah aku seseorang yang membuatkanku
mengabdikan diri kepadanya sebagai bukti cintaku kepadaMU
agar redhanya menjadi kunci bagiku membuka syurgaMU

dan pengabdian padanya adalah ibadah yang mulia yang kulakukan
atas nama cinta ku kepada MU..

Duhai Rabbi, andai itu semua tak layak untukku, pertemukanlah aku dengan jiwa yang baik 
yang ku rindu itu,

yang mengaitkan cintanya kepada MU
yang akan ku muliakan dengan pernikahan yang tenteram
hingga semakin kuat cintaku kepadaMU
hingga kami berkumpul dalam naungan kasih sayangMU
dan maafkan kami atas kesalahan kami yang 
pernah memburu cinta yang hadir 
tanpa MU, yang datang tidak atas namaMU

dan biarkanlah kami menjadi hamba yang mengisi
menara menara langitMU
yang kau janjikan akan terisi dengan mereka yang saling mencintai keranaMU

AMEEN

Ein dan Amran, sesungguhnya aku mengetahui perjalanan kalian tidak mudah. Malah, aku sendiri menyaksikan deraian air mata, kelukaan hati, tawa dan kemanisan sepanjang perjalanan ini. Tetapi ketahuilah, ALLAH sentiasa bersama sama hamba hambaNYA. 9 tahun itu bukanlah tempoh yang singkat, kalian diuji dengan pelbagai cara. Tahniah atas kesabaran dan kecekalan menghadapinya. Melihat kalian melangkah ke gerbang pernikahan, menitis air mata, kerana aku tahu doa kita dimakbulkan ALLAH. ALLAH always save the best for the last.

Selamat bercinta sehingga ke syurga ^__^

0 comments:

Post a Comment